čtvrtek 3. srpna 2017

Šantíme...
Ještě jsem se nestihla podělit o fotečky s šantou kočičí a našima kočičíma holkama.

Šanta kočičí je léčivá trvalka...lidé prý kdysi kouřili její sušené listy aby zahnali, aspoň na chvíli, strasti běžného života. Žvýkání kořene se prý doporučovalo lidem plachým aby měli více odvahy a průbojnosti.
Dnes je šanta doporučována při nachlazení, horečce, bolestech hlavy nervového původu, používá se jako uklidňující čaj, také při poruchách trávení, čerstvě nasekaná má hojivé účinky na pohmožděniny...

Samozřejmě, podle názvu, souvisí i s chovatelstvím koček. Právě pro to jsem ji začala shánět..
Naše kočičí holky si neustále zvětšují teritorium a tak je chci více udržet v blízkosti domu a doufám, že s šantou se mi to podaří.

Kočky šantu milují, válejí se v ní, okusují ji, mazlí se s ní, sušená šanta se přidává do kočičích hraček a ve formě spreje se používá na škrabadla.
Bylinka svou vůní prostě kočky láká, je neškodná a není návyková.
Musím říct, že opravdu voní velice příjemně. Navíc je to bylinka pěkná i do skalky, dá se pěstovat i doma v květináči.
Šanta působí na kočky dokonce i v zimě, když jsou její zbytky zakryté sněhem.
Kočky prostě tahle bylinka baví a skvěle si ji užívají...
A tak jsem holkám objednala hračky touto bylinkou plněné.

...hračky jsem vyzvedla na poště - byly zabalené v obálce... u dveří se Mía obálky okamžitě bezostyšně zmocnila... 
...chtěla jsem obálku rozbalit, ale Mía se s ní mazlila a nechtěla ji pustit s tlapek...
 


...voňavé psaníčko...Mía usoudila, asi po 10 minutách, že teď je ten čas na rozbalování dárků...
...každá z holek dostala jednu myšku a jeden pytlíček..vidím, že jeden pytlík už zmizel...
...pěkná myška...

...voňavá...

...hmmm..cítíš tu vůni?...

...no to je hračka, jak má být...konečně nám koupila něco rozumného...

...mazlení s pytlíkem...

...moje myšička...

...celou ji sním...

...ten pytlíček mě taky baví...

...chci obojí...




...miluju ji...

...ještě pusinku na ocásek...

...áá..to je ta kouzelná obálka...

:-) kočičí drogy v obálce....možná, že tam ještě něco zůstalo...
Tak tohle bylo první setkání našich holek s šantou a těším se, až jim koupím bylinku v květináči.
Zatím se mi to moc nedaří, nikde ji nemají...V obchodech mají různé hybridy, což jsem nevěděla, 3 rostlinky už jsem koupila, ale kočky mňoukaly, že je to slabota a že by chtěli tu pravou ,,kočičí marihuanu" :-))  a tak skončily rostlinky v záhonech, ale jsou moc hezké...jen ta vůně není prostě tak intenzivní a pro kočky lákavá...


Takže šantě zdar, šantí kořínek mezi zuby a ať máme pěkný pátek...

Mějte se šantově♥

Žádné komentáře:

Okomentovat