středa 8. listopadu 2017

Jíst, meditovat, milovat...
...vím, že to není žádná novinka, ale tak nějak se mi v jednu chvíli naskytl po letech tenhle film, tato kniha i možnost meditace.
Meditace mě zaujala když jsem tenhle film viděla poprvé, snažila jsem se ji sama zkoušet, ale asi ke všemu potřebuji návod.
A konečně nedávno jsme se s kamarádkou dostaly k meditaci tak blízko, abychom ji vyzkoušely.

Meditace probíhala v Domě Pod Svícnem (hezký název, že?) v Etno restauraci.
V prostředí plném svíček, vůně z vonných tyčinek a tím vším se prolínala příjemná meditační hudba.

Samotná meditace byla zajímavá, ale nedařilo se mi věnovat pozornost jen sama sobě v místnosti s 20ti lidmi. Nedařilo se mi ani utišit mysl, ani se delší dobu věnovat svému dechu nebo se jím snad dokonce stát.
Taky jsem nečekala, že by mi jedno meditační sezení okamžitě změnilo život.
Takže nějaký lahodný odpočinek se ten večer nedostavil, ale za zkoušku to stálo...a jsem ráda za informace, kterých se mi dostalo.

 Moje krůčky k pravé meditaci jsou hóóódně pomalé a sem tam mně odradí moje utíkající myšlenky,... ale snažím se být na sebe hodná a moc tuhle chybu neřešit.

Vím naprosto přesně, co mně na meditaci láká...chci cítit klid mysli, pocit uvolnění od stresu, uvolnit věčně napjaté svaly, a na chvíli se dívat jen do sebe, abych slyšela to, o co už možná dlouho uvnitř prosím a neslyším...
...takže si dávám úkol - trénovat alespoň 5 minut denně.



Knihu Jíst, meditovat, milovat čtu v těchto dnech a vychutnávám si ji. Kniha má svoje kouzlo a musíte zapojit svoji fantazii.
Film postavy z knihy oživí, vidíte jejich výrazy, gesta a slyšíte hudbu, která příběh doprovází.
A na film Jíst, meditovat, milovat si vždycky udělám čas a nenechám se u něj ničím vyrušit. Prostě si ho prožiji celý od začátku až do úplného konce.


***
Tam, kde končí mysl, začíná meditace. 

Sri Chinmoy






Žádné komentáře:

Okomentovat