středa 22. srpna 2018

Výstava kočárků...
Jak jsem včera slíbila, zvu vás na návštěvu kočárků v Lednici ...moc se mi líbila, vrátila mně na chvíli do těch holčičích let...vzpoměla jsem si, jak jsme lítali venku s kočárkama a taky kolik jsem měla panenek...pěkný pocit jsem na ní měla...



...kočárek pro dvojčata, celodřevěný - vyroben podle vzoru poválečného kočárku... 

...tyhle okýnkové kočárky si pamatuju...krásně pružili a mimčo se dalo skvěle houpat...

...malý pokojíček pro panenku...

...měla jsem některé z nich... :-))

...malé nádobíčko a kamínka...

...kde je jim konec...ale vzpomínám si na ně velice dobře...a vzpomínám si i na hračkářství, kam jsme s maminkou chodili a tyhle panenky měli většinou u pokladny...

...Liberta...to je značka...


...a ty peřinky...jéé..jsou mi hodně povědomé... :-))

...kočárek Silvercross, pro panenky...rok 1977...





...kočárek rakouský ...rok 1948...

...30.léta...

...u některých  panenek nevím, jestli se mi mají líbit nebo mně spíše děsit... 

...kočárek rakouský...rok 1950...tak takovou panenku jsem taky měla...v té době jsem si myslela, že vypadá jako opravdové miminko..ale dnes by asi neobstála...

...no jak říkám...tohle je pěkná panenka...je jako živá...nebo je doopravdy živá?...

...naopak tyhle panenky mají takový mrtvolný vzhled...kočárek Liberta, osmipérák pro dvojčata...rok 1957...

...kočárek vyrobený za války...papírové provázky, šestipérák...




...krásné košatinky...

...rok 1875...



...no teda...pěkné děti...


...jako živé...

...kočárek Exclusive...Německo rok 1979...

...jdu směrem do hračkářství...podívat se, jestli tam prodávají takové děti...




Moc pěkná výstava a je hezké, že se najdou lidé, kteří staré věci sbírají...Byl to pěkný zážitek...vtáhnul mně do doby, kdy ženy byly dámami a muži gentlemani.
Snad se většina starých pokladů podaří uchovat i pro příští generace.

Žádné komentáře:

Okomentovat