úterý 13. září 2016

Dva dny života na hrnčířských trzích...
Tak a je to tady zase...vloni jsme se také zúčastnili, ale vůbec jsme si trhy neužili, protože jsme je absolvovali tak nějak ve spěchu.. Proto jsme si všechno letos lépe naplánovali a vyjeli s tím, že tentokrát to bude stát za to a užijeme si prima hrnčířský víkend...no užiju si ho spíše já, protože manžel plní spíše funkci řidiče, fotografa a doprovodu, za což jsem mu neskonale vděčná a posílám mu velkou pusu♥ za velký, slunečný, horký a pro něj náročný víkend.
Atmosféra na trzích se vůbec nedá popsat, ta se musí zažít...tolik překrásné keramiky, tolik hrnčířů a hrnčířek na jednom místě, tolik sympatických a milých lidí za dva dny, ani bych tomu nevěřila, kdybych to nezažila...Nádhera...
Už v pátek večer po příjezdu jsme se šli na náměstí podívat, jak hrnčíři staví své stánky...podél náměstí pak seděli v restauracích a kavárnách a bylo vidět, jak se po roce zase rádi vidí...
My jsme ráno posnídali, popadli foťák a vyrazili...
Bylo 8,30 a náměstí už bylo plné lidiček, hudba příjemně hrála a všude cinkali hrnečky, hrnky a všude bylo plno překrásných květináčů, misek, váziček a konviček, sošek,..no prostě všechno co se jen dá s hlíny vyrobit...i spousta toho, co se snad ani vyrobit nedá.


...večer, po příjezdu, na náměstí...

...už se vše chystá...
...sobotní ráno...

... paní Marcela z keramické dílny Hliněnka se nestačila otáčet už v 8,30...její stánek byl v obležení.. není divu, vždyť už pár dní předem oznámila na svém blogu nové krásné zápichy domečků...( já jsem pro ně také vyrazila a jsou móóc hezké) chtěla jsem od ní i jiné výrobky, ale měla jsem vstávat dříve...(snad příště...ale dá se samozřejmě vše objednat i na netu)..jó a paní je velice milá...
 






...tóóólik lidiček...



...moc zajímavé výrobky z dílny V poli kámen... každý výrobek měl myšlenku...

...tohle se mi moc líbilo...( Každý dub byl jednou žalud..)

...samozřejmostí bylo občerstvení všeho druhu...člověk si z těch dobrot ani nemohl vybrat...a vše co jsme zkusili, bylo velice chutné...


...velká krása...z Kunštátu od paní Hluštíkové...

...ach...chci to umět...


...tady jsem taky ulovila pěkný kousek...přepálený, ale mě se líbil...


...lidiček stále přibývá, ale atmosféra je pořád úžasná...

:-))


...i kuchařky a pekařky si zde přišly na své...různých forem, formiček, zapékacích mís atd. bylo všude spousta, ale ani vaření ani pečení není moje oblíbená činnost, takže jsem tyto výrobky moc nevyhledávala, ale na pokoukání moc hezké...jen ještě umět péct...

 

...také v neděli byl o keramiku obrovský zájem...




...čistá krása...






...zahradní keramika byla taky velice nápaditá...










...ty jsou co?...


...zápichy...samé kytičky...

...ovšem tyto lysohlávky mě oslovily již minulý rok...nádherné...keramika z Maďarska, velice pěkná...ale do našeho lesíka by jich muselo být hodně, aby to takhle pěkně vyniklo...


...a rovnou do lesa na ostružiny...



...je horko, ale je vidět, že ta krása stojí všem za to...

...krása..taky už nějaký čas vlastním jeden z kousků téhle dílny a po každé, když se na něj kouknu, moc potěší...





...dobroty...


...zahradní keramika...


...tak tohle je něco! Keramika z Klikova a Martin Hadrava...V Klikově se keramika vypaluje v dochované kasselské peci na dřevo..v loňském roce jsem si odsud pořídila dva překrásné kousky a letos jsem opět neodolala...koupila jsem zase dva větší květináče a pokaždé když jdu kolem nich musím je pohladit, protože pohladit a sáhnout si, to je to první co mě napadne, když tuhle keramiku vidím...Škoda, že je Klikov tak daleko, musí to být krásný zážitek navštívit tuto dílnu...

...a toto dílo, to byl další z cílů trhů v Berouně...paní Eva Pikartová z Kunštátu tvoří takovéto dekorativní anděly a sošky ze šamotové hlíny a jejich obličej mi prostě učaroval...takhle nějak si asi představuji anděla...ten výraz je prostě jedinečný...byla jsem ráda, že jsem paní Pikartovou našla a domluvila se s ní... další z velice příjemných a ochotných lidí...


...jako prevenci únavy jsme si samozřejmě museli dát kávu u Šťastné kozy na doporučení Moniky z kopečku...a je pravda, že káva byla úžasná...


...Šťastná to koza...

...na večeři samé zdravé pochoutky z Barevného bufetu a vše zapít výborným pivem zvaným Kocour...

...obchůdek s takovými zdravými věcmi jako je celozrnný chléb s pomazánkou dýňovou, lilkovou, z řepy atd. atd.prostě na jakou zeleninu vzpomenete tak tady snad najdete...ovšem lilková nás uchvátila a to i manžela, který je masožravec...

...dýňová bábovka - sen...nebo dort z červené řepy...no těžko popisovat...




...tak a tohle je už při odjezdu z Berouna..lom Velká Amerika...krása...šli jsme kousek okolo, ale měla jsem dost zvláštní pocit, takže celý jsme ho neobešli..je hrozně hluboký a ten pohled z výšky dolů....

... místečko jako z westernu...však se tady taky točil Limonádový Joe, ale scenérie byly použity i v Malé mořské víle...
Podzemí je prý provrtáno kilometry chodeb, dá se projít k dalšímu lomu, ale také se dá prý lehce zabloudit. Vstup je tady přísně zakázán.

Po prohlídce téhle scenérie, jsme už nasedli do auta a hurá domů, Vždyť do Ostravy je to přece jen dálka.
Návštěva trhů v Berouně byla pro mě, po všedních dnech, jako pobyt v lázních..
Z pocitů čerpám ještě dnes a jsem toho plná...a když se mi podíváte do očí - mám tam hrnky :-) ach!jak já bych tohle chtěla umět a mazlit se s hlínou...

Už se těším na další rok a doufám, že jsem vám atmosféru hrnčířských trhů přiblížila, alespoň prostřednictvím fotek.

A ještě jedno moc hezké počteníčko, věnované hlíně - klikněte zde










Žádné komentáře:

Okomentovat