čtvrtek 25. května 2017

Dnes...

...znáte tu pohádku o třech přadlenách? ..tak my máme přadleny jen dvě a ty když to přeženou s předením, tak  to takhle dopadne...
 
...šalvěj jde do květu, ale už se do ní pustili slimáci...zvolila jsem protiútok a doufám, že zvítězím...



...nad námi...

...letos jsem smrkové a jedlové výhonky použila jak na sirup, tak i ke kvašení,  Nejvíce se kvašené výhonky jehličnatých stromů používaly ve Skandinávii nebo Kanadě. A protože je jehličí bohaté na přírodní vitamín C,  dá se využít v nejrůznějších receptech.
Četla jsem na netu: výhonky propláchnuté studenou vodou, zalijete nálevem, který je pouze z vody a soli - nejlépe mořské.
Na dva hrnky vody dejte 1,5  lžíce soli, rozpusťte sůl ve vodě a výhonky naložené ve sklenici zalijte. Pokud máte zbytek kvasu z nějaké kvašené zeleniny, přidejte 2 lžíce do sklenice, prý to urychluje kvašení a sklenici skladujte při pokojové teplotě aspoň 2 týdny.
Dočetla jsem se, že je to výborné například k masu, ale také do jídel, které s masem nemají vůbec nic společného, jen jsem ještě neměla čas recepty vyhledat.

...kde jsou ti ptáčci?...

...u nás♥...levandulka už se zazelenala...





...pomněnková víla :-)

...už rozkvetly kopretiny...kdybych mohla, zastavila bych čas....

 
...některá z levandulek už se nemůže dočkat
 až bude nejen voňavá, ale taky krásná...♥♥♥
Krásný pátek a ať vám to v práci rychle uteče.

2 komentáře:

  1. Krááááása !! Krááááása !! Krááááása !! Krááááása !! Krááááása !! Krááááása !! Krááááása !! Krááááása !!

    OdpovědětVymazat
  2. óóóóóch děkuji moc!!!♥♥♥ :-)) krásný komentář ♥

    OdpovědětVymazat