neděle 27. listopadu 2016

I. ADVENT...
Je tady...čas šíleně letí...výzdobu jsem ještě nestihla, ale stůl jsem ozdobila novými sáňkami :-))
Celý víkend se u nás maluje....a když to pak všechno zase spadlo, znovu se malovalo...:-))
Ale musím ty moje chlapy pochválit, šlo jim to pěkně i když ještě není vymalováno všecičko, co by být mělo..
Zítra má být zima a nám příjdou měnit okna a do toho všeho mám obrovský MORIBUNDUS...bolí mě celičký nos a v krku mi chodí ježci, jak říká Kačka...

...první svíčka zapálena...

...podzimní krasavice se mi ještě nechce rušit...

...u stolu...Malvínka čeká, co se bude podávat...
Takže...Advent je podle našich předků dobou zklidnění. Odpovídalo to životnímu stylu našich předků, jejichž přirozeným rytmem byla intenzivní práce v době od jara do podzimu, kdy bylo nutné zvládnout veškeré zemědělské práce a v zimě pak nastal odpočinek, kdy se vykonávaly domácí práce jako draní peří, šití, pletení, předení, tkaní, apod.
To znamená..dejme na naše předky a zklidněme se, není přece třeba běhat po obchodech a s jazykem na vestě proklínat Vánoce a nadávat, kolik toho je třeba ještě stihnout...
Dárečky také nemusí být dech beroucí...stačí maličkost a ten komu dáreček dáváte si jistě uvědomí, že v té chvíli, kdy jste dáreček pořizovali nebo vyráběli, patřily Vaše myšlenky právě jemu...protože




Nikoli dárek, ale myšlenka je to, co se počítá.
Henry Van Dyke 
***

„Že jsi dospěl, víš v době, kdy se žádná z věcí, co si přeješ, nedá koupit v obchodě.“
Autor neznámý
*** 

 Tak pěkný zbytek adventní neděle, a hlavně hodně klidu a pohody...a nenechte se strhnout davem ♥

2 komentáře:

  1. ♥ Krásné.. :) a máte nový stůůůůl, waaaaw :) chce to více foteček !!
    Tak ten MORUBUNDUS vylež !! držíme pěsti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Kačenko♥♥.. jojo máme stůl po 100 letech:-).. sedí se nám u něho moc dobře...a je to super, když si tak všichni tři povídáme v kuchyni...při kávě a čaji...škoda , že jsme ho neměli dříve..prostě teď se od něj nehneme:-))

      Vymazat