pátek 28. dubna 2017

Okénko do minulosti...a pár malých pokladů...
Mám pár nových - starých kousků:
...mezi nové úlovky patří tyto stoličky... 
...nový závěsný kovový květináč, na kterém už je nějaká ta patina a je tím pádem dokonalý...takto jsem ho koupila ve slevě, v obchodě ho měli pověšený venku, tak je po dešti i hezky rezavý...
...ano, je to tak.....ukořistila jsem dva kusy, nejdříve jsem odešla s jedním a pak jsem se vrátila z parkoviště pro ten druhý...bylo mi líto, že tam bude viset tak sám...nemohla jsem je rozdělit...:-)
...a byl mi darován i tento nočník :-)...nejspíše bude v brzké době osazen kopretinami...
Dalším darem je kniha rad pravdivých a prospěšných, z let dávno uplynulých...listy knihy jsou stářím zežloutlé a sem tam i potrhané, ale obsah je úžasný.
Na každý měsíc v tomto rádci najdete doporučení, poučení a poznatky z řad tehdejších čtenářů - zemědělců a zahrádkářů a to jsou, panečku, rady :-)

...RÁDCE - ČESKOSLOVENSKÝ ROLNÍK...z roku 1934..pro zemědělce, chovatele drobného hospodářského zvířectva, zahrádkáře a milovníky přírody...
Například na měsíc duben nám předkové radí, jak s prospěchem sázeti růže, doporučují, jak účelně pěstovati salát, redakce tohoto skvostného časopisu vám zajistí výhody v paušální léčbě rheuma, dny a ischiasu a to za směšné ceny (například za 28 dní by jste v té době zaplatili 1 344 kč za stravu, bydlení, denně vanová koupel s prádlem a lékařská prohlídka při příchodu...a to vše ve státních lázních Smerdžonka při Dunajci)...už balím kufr :-)

Další rady na měsíc duben se týkají bylinek - máme sbírat kůru dubu a vrby, květ trnky, podběle a violky vonné, list medvědice lékařské, nať jaterníku, plicníku, koniklece a smetánku obecnou i s kořenem.
Dále vyhledejte kořen prhy chlumní, lopuchu pavučinatého, šišvorce, čekanky obecné, kostivalu lékařského, omanu pravého, pýru plazivého, libečku lékařského a další a další...



Dále je zde zpráva, že (cituji):,, nezaměstnanému tkalci, otci 4 dítek ve stáří 2 až 9 let, uhynula jediná koza, která dávala rodině mléko. Nemůže si jinou koupiti a proto prosí o laskavý příspěvek na koupení obyčejné kozy..Antonín Svoboda, tkadlec, Oldříš 21, Krouná u Skutče."
Tak můžete přispět :-)

Taky je zde prosba ve znění (opět cituji): ,,Která z milých čtenářek ,,Rádce,, mi poradí ze své zkušenosti, čím účelně barvit předčasně prošedivělé vlasy?"
Kdyby jste někdo věděli, tak poraďte :-)

A pak je zde inzerát, že někdo prodá čistou smůlu ze smrkových stromů...pokud máte zájem obraťte se na Františka Volného z Kroměříže :-)  ...tak vidíte, co všechno se dalo prodat...

Najdete zde i dotazy právní, dotazy pozůstalostní, dotazy alimentační, dotazy o právech sousedských atd..



Nechci nudit a tak končím...jen jsem ještě chtěla poprosit za jednoho ze čtenářů ,,Rádce,, - pokud víte o včelách usazených ve stromech, které nemají majitele, dejte prosím vědět redakci :-))

...tohle je taky jeden z úlovků dávné minulosti, sídlí zatím v garáži, ale už jsme mu vybrali nové místečko, tak nafotím lépe až později...
Tak... užijte si slunečný víkend, protože slunečný prostě bude, saďte, přesazujte, zahradničte,...pozor na čarodějnice a jejich čarodění a pokud víte o nějaké jeskyni, ve které by mohl být ukrytý poklad, tak ji o FilipoJakubské noci navštivte a třeba se před vámi otevře.
Já už jsem vám pár malých pokladů předvedla, další dva obrovské poklady se tady procházejí po kuchyni a 5 malých pokladů se právě motá pod nohama...z toho plyne, že já k jeskyni nevyrazím, protože své nejdražší poklady již mám :-)

Krásný prodloužený víkend ♥


Žádné komentáře:

Okomentovat