pátek 21. června 2019


Dovolená...

Tohle slovo bude odvozeno nejspíše od slova "dovolit si" a věřte, že jsem si tentokráte dovolila dost - poprvé jet na dovolenou bez smečky...
Tahle dovolená je plánovaná od Vánoc, neboť na Vánoce byla ,,naježena", ale to víte...léto daleko, plány velké, ale co kdyby...člověk si jen tak pohrává s tou myšlenkou, trochu se raduje a kochá příspěvky na netu, kouká na fotky a čte zážitky jiných cestovatelů v oblasti, do které se chystá, ale pořád je tak nějak v klidu...

...A hle!...najednou se to nějak začne přibližovat a ejhle je tady měsíc do dovolené, no ale co...však termín je ještě daleko...ale někde vzadu v mozku už se ozývají víc a víc obavy a strachy o kdeco a kdekoho...ale co...vždyť ještě zbývá tolik dní...

A HLE!....týden do dovolené...každý normální člověk se samozřejmě celý třese, nakupuje a chystá jen aby už mohl vyjet, ovšem ne já..
Ano třesu se... a to obavami, aby to ta naše smečka bez nás zvládla...přestože mají zajištěn veškerý komfort v domě, sami nebudou a vše jim zůstává k dispozici jako vždycky, nějaké obavy tady přece jen jsou...

Moje pocity jsou prostě nepopsatelné a nemyslím si, že by je mohl každý pochopit...
...a tak místo nákupů a vybírání letní sandálků, plavek, slunečníku, parea, plážových tašek, plážových dek a opalovacích krémů, nafukovacích kruhů na nápoje do bazénu a dalších dovolenkových příprav, já zajišťuji homeopatika proti stesku (jedno balení pro mně, jedno pro smečku), sepisuji režim dne (jak do Výměny páníčků ) včetně popisu, co který pes má rád a co ne, co může a co nesmí, kdy mají jít kočky spát a kdy čekají na dobrotu před spaním, kdo ve kterém pelíšku dřímá a kdo se čeho bojí, co znamená kňourání toho a úpění tam toho...ach...
...připomíná mi to den, kdy jsem poprvé nechávala své dítě hlídat babičkou (a to byla babička s velkým B) a psala jsem ji přesný rozpis co, kdy, kde a jak včetně překladu slov, které mé dítě v té době používalo (no slova to ani tak nebyly, spíše jen takové pokusy, ale já - maminka- jsem rozuměla) a moje maminka se tenkrát potutelně usmívala a málem, že si neťukala na čelo...jasně..vždyť mé dítě bylo v těch nejlepších rukách...

A to samé se děje právě teď..vím, že je svěřuji do nejlepších rukou, člověku, který jim rozumí, má je rád a přesto mi strach kazí těšení na dovolenou...



Myšátka moje mi to neulehčují a schválně se tváří, jakože se nesmíme nikdy opustit, kočky jsou tak hodné, mazlivé a komunikativní, že ještě chvíli, tak začnou i mluvit,... levandule ta se uraženě rozhodla, že rozkvete právě do těch dnů, kdy tady nebudu a nemůžu ji tedy pochválit a už vůbec ne natrhat a sušit...a tak na mě celá fauna i flora kouká a říká : ,,no jak chceš...však si nás tady nech a příště si to rozmyslíš.."

 K tomu všemu, když už konečně únavou v noci usnu,  probudí mě časování francouzských sloves, probudím se a časuju jako divá, mozek si nechce odpočinout nebo co, nechtějte vědět co následuje, když si nemůžu vzpomenout na překlad...ještěže mám mobil u postele a překladač stále na ploše...francouzské r se mi cpe do každé věty, jak jsme nesměli jako děti ráčkovat, tak dnes ,, rrrčím" a ráčkuju slova s Rrrrrr, které drnčí až za roh...

V obchodě nakupuju stylem překladu - dokud si nepřeložím jídlo do francouzštiny, nesmím ho koupit a tak dost času promarním v obchodě...no šílenství...

Ale teď dost legrace a vážně...vážně bych tam chtěla nakouknout...vážně bych se chtěla těšit (a já vím, že tam úplně vzadu se moc těším) a vážně bych chtěla, aby vše bylo v pořádku a v klidu.

A tak jim tady všem říkám ,, pojďme to zkusit zvládnout" a do tlamiček cpu 5 homeopatických kuliček jim a 5 kuliček mně...a za chvíli zase 5 kuliček jim a 5 kuliček mně....:-)


...Tak jo...jdeme...vzhůru za tou perlou jižní Francie !...
Těším se na tebe ... sladká a voňavá Provence♥


Žádné komentáře:

Okomentovat