neděle 12. března 2017


Ještě jednou quinoa...

Na internetu na mě vyskočil i super recept na sladkou quinou:

quinoa 1/2 hrnku
voda 1 hrnek
kokosové mléko 1 hrnek (já jsem použila sojové)
kakao 2 lžíce
lněná semínka 2 lžíce
čokoláda 80% 25 g
med 1 lžíce
opražené oříšky a plátky kokosu (oříšky jsem nepražila)
drobné ovoce ( u nás zmražené borůvky, jahody a černý rybíz a sušené moruše)

Quinou uvařit na skus (asi 15 minut), přidat kokosové mléko, lněná semínka, kakao, med a na drobno nasekanou čokoládu. Všechno dobře smíchat a přidat oříšky s plátky kokosu nebo třeba drobné ovoce.
Nestihla jsem však vyfotit - musím nabít baterku do foťáku a to nějakou dobu potrvá. :-(

Našla jsem chutnou, výbornou verzi i bez kakaa a čokolády:

                             Raňajky, Čučoriedky, Jahody, Quinoa

Je to úžasná potravina, dá se s ní vařit na spoustu způsobů - placičky sladké i slané, dá se přidat do polévky (to je taky super a moc dobré) nebo z ní udělat salát.
Receptů najdete spoustu.
Nám zbyl ze včerejších špaget carbonara strouhaný parmezán, tak jsem našla recept na ty placičky, který se mi líbil nejvíc.

Recept na placičky:

Uvařená quinoa – 2 hrnky
2 vajíčka
Půl hrnku něčeho zeleného (podle chuti lze použít pažitku, petržel, rukolu, jarní cibulku)
Půl hrnku strouhaného parmezánu (pokud nemáte, použijte váš oblíbený tvrdý sýr)
2 stroužky česneku
Sůl a pepř podle chuti
Strouhanka (cca půl hrnku)


Všechny ingredience smíchat, se strouhankou pomalu – přidávejte ji postupně, aby se vám směs nedrolila. Vytvarujte malé placičky a ty osmažte dozlatova na pánvi na trošce oleje nebo je můžete dát na plech a nechat péct v troubě cca 20 minut na 180°C.
Placičky podávejte s opečenou zeleninou, salátem nebo jen tak s trochou zakysané smetany či kečupem.
Za mě tedy jen tak, bez smetany i bez kečupu :-)


Mějte se♥

Žádné komentáře:

Okomentovat